Sidor

10.1.2014

3,5/8

Terveisiä lepoluolasta! Uskokaa tai älkää, mutta olen tavallaan alkaunut tykkäämään tästä löhöilystä, ainakin se sujuu kivuttomammin :D Katsotaan jos ollenkaan jaksan palata takaisin salille tai jos vaihdan harrastusta kokonaan. No ei nyt kai! Olen tullut siihen tulokseen että lepääminen ja salilta poissapysyminen tuntuu helpommalta nyt verrattuna muutamaan päivään sitten koska:

1) Tiedän suunnilleen miten kauan joudun pysymään poissa salilta. Näin pystyn asennoitumaan siihen toisin kun otan päivä kerrallaan ja joka päivä yritän kuunnella kroppaa ja sitä, että olenko tänään treenikunnossa. Se on huomatttavasti helpompaa psyykkisesti silloin kun tietää että nyt pitää pysyä poissa salilta näin ja näin monta päivää. Ainakin minulle. Lisäksi säästyy todella paljon energiaa kun ei joka päivä tarvitse miettiä että voiko sinne mennä vai ei. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin en ole edes työkunnossa joten en todellakaan ole treenikunnossa!

2) Nyt on ehdoton kielto mennä treenaamaan, en pysty vaikuttamaan siihen itse ja minun on turhaa keksiä tekosyitä siihen miksi voisin mennä salille. Minulle toimii parhaiten selvät säännöt ja tarvitsen auktoriteetti jonka kuuntelen ja jonka myös tottelen. Tässäkin säästyy huomattavasti energiaa kun ei tarvitse mutmutella niin paljon :D

Olen niin rennossa modessa että unohdin juoda kahvia aamulla. Ihmettelin kyllä hieman että miksiköhän minulla on näin flegmaattinen olo :D Toki olo on mikä on kun on kipeä mutta sekin paranee huomattavasti kun juo kahvia aamulla, pää kirkastuu edes hetkeksi ;)

Voi kyllä olla että pääni on ollut niin kirkas muutenkin etten ymmärtänyt kaivata aamukahvia. Kokeilin nimittäin eilen nenäkannua. En olisi ikinä uskonut kokeilevani jotain tällaista mutta lääkäriystäväni suositteli sitä ja pakkohan oli kokeilla :D Jollei muuta niin saan ainakin aika menemään hieman nopeammin kun viihdytän itseni tolla. Se on oikeasti aika kätevä vempeli ja poskiontelot tuntuivat kyllä puhtaammalta sen jälkeen. Toisaalta en koe että ne olisi erityisen tukossa mutta joku poskiontelotulehduksen alku niissä on joten ei ainakaan haittaa jos huuhtelee niitä. Kannu toimii niin että siihen laitetaan vettä johon sekoitetaan mitallinen suolaa. Sekoitus kaadetaan sitten yhdestä sieraimesta sisään ja kyllä, se valuu hetken päästä ulos toisesta sieraimesta :D Pitää vaan olla tarkkana että hengittää suun kautta, muuten se ei oikein toimi ;) Sattuneista syistä en ottanut kuvaa itse prosessista vaan saatte tyytyä tähän kuvaan jossa kuvakaunis malli näyttää teille miten tehdään :)




Olen jopa päässyt niin rentoon olotilaan että olen lukenut yksi hömppäkirja jossa ei ollut mitään muuta kun hetkellinen viihdearvo. Olen opiskelujen johdosta joutunut lukemaan niin paljon tekstiä että harvemmin jaksan tai haluan lukea mitään muita kirjoja niiden ohella. Minulle kesti todella kauan ennen kun edes pystyin lukemaan mitään kaunokirjallisuutta tai muuta kuin koulukirjoja, tuli heti huono omatunto kun olisin voinut käyttää sitä aikaa opiskeluun. Ei se kuitenkaan ihan niin yksiselitteistä ole. Tekee ihan hyvää rentoutua ja lukea ei informatiivista tekstiä joskus välillä :) 

Kuten kirjoitin viime kerralla niin sain lisää hiilareita käytännössä jokaiseen ateriaan paitsi päivälliseen ja yödrinksuun. Olen samaan aikaan todella täynnä ja hieman nälkäinen. Aika jännää :) Nyt kun olen ollut näin paljon kipeä olen myös elänyt lähestulkoon ilman hiilareita. Toki rahkassa ja parsakaalissa on jonkun verran hiilareita mutta päivän saanti on rajoittunut niihin lähteisiin. Vaikka ruokamäärä on ollut pienempi niin en myöskään ole kärsinyt nälästä, päinvastoin minulla on ollut todella tasainen verensokeri eikä ollenkaan nälkä. Tässä ei ole mitään yllättävää, se on varmasti aika yleistä että näläntunne häviää kun poistetaan hiilarit ja nostetaan rasvan määrä hiukan ;) No, nyt kun laitettiin hiilareita ruokavalioon niin tuli myös nälkä kaupan päälle :D Ei haittaa ollenkaan! Nälkä luo tunnetta että kroppa toimii joten pidän siitä. Toisaalta olen myös ollut ihan räjähdyspisteessä aamupalan jälkeen kun olen tottunut syömään aamupala ilman puuroa ja nyt saan syödä suuhteellisen iso annos kaurapuuroa kaiken muun lisäksi, ainakin minun mittakaavassa :) 

Toinen asia mikä huomaan hiilarilisäyksen myötä on se, että energiataso on korkeampi. Tämä ei sinänsä ole kovin ihmeellistä :D Lisätään ruokaa hiilarien muodossa ja tulee energisempi olo, hmm... ihme juttu :D Toisaalta, olo oli myös energisempi silloin kun vähennettiin hiilareita ja ruokaa. Tämä ei mene ihan yhteen mutta ei se haittaa, lopputulos on selvästi sama kun vähennetään ja lisätään hiilaria, energiatasot nousee :D! Voisin tehdä joku laajempi empiirinen tutkimus aiheesta ja analysoida sitä kunnolla ;)

Jos joku teistä ei ole maistanut Fastin piparkakun maukuista Puddingia niin suosittelen ettei maistakaan, se on todella koukuttava!!! Olen täysin riippuvainen siitä :D Olen valmistanut sitä niin, että laitan se hetkeksi pakastimeen jolloin siitä tulee kröhm kröhm... piparkauknmakuista proteiinijäähdykettä :D Tiedä, järkevä ihminen ei olisi näin innoissaan tästä mutta hei, minulla ei ole kaikki muumit laaksossa ja voin kyllä myöntää sen. Jos kuitenkin haluat kokeilla sitä omalla riskillä niin Sporttimekalta saa tilattua :) Itse olen laitanut 35g jauhetta ja 240g rasvatonta maitoa. 

Nyt on 3,5 päivää takana ja 4,5 jäljellä :) Pian olenkin voiton puolella :D!! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.