Sidor

3.1.2015

Uuden vuoden "treenileiri" ja dieettiohjeet tuli :)

Hyvää uutta vuotta :D!! 
En tehnyt uudenvuodenlupauksia. En tänäkään vuonna :) Hommahan ei mene niin, että voi elää koko vuoden ihan miten sattuu ja sitten luvataan ryhdistäytä aina uutena vuotena. Itse elään 365 päivänä vuodessa niin, ettei mun tarvitse tehdä mitään lupauksia ensi vuoden suhteen uutena vuotena. Se on oikeasti kaikin puolin paljon kestävämpi tapa :) Ei tule huono omatunto kun repsahtaa, ei tarvitse selitellä tai keksiä tekosyitä miksei ryhtiliike tullut tehty tänäkään vuonna. 

Kuten kirjoitin edellisessä kirjoituksessa niin vietettiin uusi vuosi hyvän ystävän kanssa. Parannettiin maailmaa ja ennen kaikkea parannettiin itseämme. Uuden vuoden aatto meni kovan jalkatreenin merkeissä. Mun etureidet sattuu vielä enkä oikein osaa kävellä kun pohkeet kiristää niin … :D Otettiin kaikki ilo irti liki tyhjästä WFC:stä, laitettiin rauta paukkumaan ja jalat turpomaan. Loppuilta meni mun luona lattialla ja sängyllä maaten, jalat ylhäällä, vesilasi vieressä ja monen tunnin naurukohtaus päällä :D Olihan meillä joku ajatus siitä, että olisimme voineet laittaa korkkarit jalkaan, mekko päälle ja mennä jonnekin ihmisten joukkoon. Ei siitä tullut mitään meidän jalkajumpan jälkeen kun reidet vaan poltti ja fiilis oli vähintään tööt :D No, uuden vuoden aatto on hyvä viettää rautaa paukkuen ja hyvän ystävän kanssa. Minusta se on paras tapa viettää jokainen päivä :) 

Frejalla on kutsumanimi "Pinkki" johtuen siitä, että hän tykkää ihan hulluna tästä väristä ja ei ole harvinaista että nainen pukeutuu lähes kokonaan pinkkiin. Fiksu kun olen ostin hänelle vaaleanpunainen tiskiaine. Toimii muuten hyvin! En tarvinut tiskata kovin paljon :D





Uudenvuoden päivä alkoi aamulenkillä. Mentiin Pyynikin kautta keskustaan kävelemään. Tarkoitus oli mennä Pyynikille mutta koko aluee oli liukkaampi kuin luistelukenttä. Luovuttiin nopeasti ja käveltiin sen jälkeen keskustassa jossa alusta sentään oli hieman sulanut.

Hyvän lenkin jälkeen oli aikaa ladata energia naisiin. Vedettiin siis puuro naamaan ja huilattiin hetken :) Mun treenijako on mennyt hieman sekaisin ulkopuolisista syistä joten olin ajatellut tekeväni pakara- ja takareisitreenin. Tämä oli kuitenkin todella huono idea koska mun jalat oli siinä kunnossa edellisestä päivästä etten olisi pystynyt tähän. Tai olisin kyllä pystynyt, koska pystyn siihen mitä haluan mutta siinä ei olisi olut mitään järkeä. Tein siis hätäratkaisun ja vedin selkätreenin. Tein kyllä hieman pakaraa ja takareittä sen lopussa mutta ei mitään raskaita kyykkyjä vaan eristettyjä ja pumppaavia liikkeitä, volyymimielessä. Hyvin toimii ja peppu oli liekeissä. 

Teen volyymiviikkona räkkivetoa neljä keskipitkää sarjaa alle minuutin palautuksilla. Raudan määrä on kyllä olematon mutta syke nousee sen eteen ja tulee hyvä pumppi selkään :) Vaihtelu virkistää!








Freja lähti kotiin illalla. Olin ajatellut ottaa iisisti ja palautua uudenvuoden vietosta, olo oli meinaa kun rekan alle jääneenä. Toisin kävi. Joudun lähtemään WFC:n uusiin tiloihin Tampelassa hakemaan Merin avainta. Muru oli unohtanut se sinne joten mua revittiin suoraan suihkusta kadulle :) Lähdettiin siis kovalla vauhdilla sinne. Tampelassa on kyllä huikeat tilat! Kaikki on ihan uutta ja laitteita on mukavasti. Siellä on hyin tilaa treenata, kannattaa mennä katsomaan :) 

Meidän treenileirin jälkeen oli pakko ottaa yksi lepopäivä. Pyhitin koko eilinen lepoon, venyttelyyn ja kevyeen aerobiseen. Käytännössä tein koulu- ja valmennusjuttuja kotona koko päivän. Iltapäivällä menin sitten salille pyöräilemään 40min ja sen päälle venyttelyä. Jalat ovat kyllä saaneet osumaa. Sattuvat ihan pirusti :D 

Tein eilen tällainen iltapala. Fastin suklaapudding, isolaatti, vettä ja mansikoita + kookosöljyä. Yummy!!! Mömmöt olen hankinut Sporttimekalta :)






Niin juu…. Sain myös eilen s-posti isolta B:ltä. Otsikko oli "Dieetti osa 1". Liitteenä oli mun ekat kisadieettiohjeet :D Tittidii :D!!! Maanantaina alkaa uusi vaihe. Ruoka lähti jonkun verran, tuli sykennostoaerobista tasasykkeisien lisäksi ja hieman muutoksia lisäravinteisiin. Tästä se lähtee!

Moni on kauhuissaan mun dieetin pituudesta ja tuhdista lähtökunnosta. Saa olla :) Itse olen halunut ja pyytänyt pitkää dieettiä. Minusta se on aina järkevää. Tällöin on enemmän pelivaraa, riskit vähenee, kroppa tykkää enemmän, lihas säästyy paremmin jne. En tykkää tehdä asioita hätiköiden ja hiljaa hyvää tulee. Jyväskylän karsinnat on syyskuussa, sm kisat ym lokakuussa. Tähtäin on toki korkealla joten dieettiä tulee +10kk. Olen jo lapsena oppinut telinevoimisteluvalmentajaltani sen, että jos tähtäin on tähdissä niin pääsee ainakin puiden yli. Toisin on jos tähtäin on alempana. Mun tähtäin on aina ollut tähdissä ja töitä tehdään sen mukaisesti. 

Lähden dieetille sillä asenteellä että siitä tulee hieno ja antoisa matka. Tulen nauttimaan siitä täysillä. Nauttimaan siitä että monen vuoden kovan työn tulokset saadaan näkyviin. Tulen myös nauttimaan lenkeistä ja nälästä. Olen aina tykänyt tehdä aerobista ja nälkää olen tottunut näkemään. Ei nälkään kuole :) Jos on tarpeeksi sairas niin osaa nauttia siitä. Minä olen todella pimahtanut :D Näen dieetti mun normaalina ruokavaliona enkä dieettinä. Nyt sattuu vaan olemaan hieman vähemmän ruokaa. Kuitenkin syön samoja ruokia, samoihin aikoihin ja punnitsen raaka-aineet kuten aikaisemmin. Suurempia muutoksia ei siis tule siihen. Ihan normaali elämä muun elämän ohella :) Tulee varmasti aikoja jolloin jalka painaa pikkasen mutta se kuuluu elämään ja tämä on täysin vapaaehtoista. Asenne ratkaisee ja olen päättänyt sen, että tästä tulee mahtavaa vuosi. Se on täysin itsestään kiinni mitä asioista tekee ja minä teen tästä niin hyvä kun ikinä pystyn :) 

Hyviä treenejä!! Tehkää tästä treenirikas vuosi. Kroppa ja pää kiittää :) 

8 kommenttia:

  1. Tsemppiä tulevaan koitokseen. Tuo on kropalle rankka homma vetää se kisakuntoon, mutta kun ottaa avuksi kaikki mahdolliset palauttavat apukeinot; lepo, venyttely, hieronta, putkirullaus, henkiset rentoutusharjoitukset (esim, meditointi on hyvä) ym ym niin voi välttää sen, että et mene ylikuntoon. Mutta tämän nyt varmaan jo tiesitkin :) Jatka tok blogin päivittämistä, tätä on ilo lukea ja seurata matkaasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)!! Kaikki sallitut keinot on ollut käytössä alusta lähtien :) Blogi jatkuu takuuvarmasti, mukavaa kun tykkäät seurata sitä!!!

      Poista
  2. Mikä sun lähtöpaino dieetille on? Entä pituus? Miten sun paino on vaihdellu tän treeniajan aikana?

    VastaaPoista
  3. 165 cm, 83kg-85kg. Paino on noussut reilusti 2010-2013 lajin vaihdon myötä, eli aloitin bodaamaan ja lopetin kestävyysljien kanssa + ruokavalio muuttui paremmaksi. Paino muuttui 52kg - > 85kg. 2013 en ole ottanut painoa lisää mutta kehonkoostumus on muuttunut todella paljon. Lihasta on tullut ja rasvaa lähtenyt. Nykyinen paino heittää 83kg ja 85kg välillä.

    Toivottavasti osasin vastata sun kysymykseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä löytyy kehityskuvia matkan varrelta noiden lukujen tueksi jos oot kiinnostunut
      http://dunderdea.blogspot.fi/2014/11/minun-treenitarinani-2009-2014.html

      Poista
  4. Niin olemattomat painotko? :) Eikö oo 110KG TUOSA? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa olla juu :D Ei se niin paljon ole ottaen huomioon että on räkkiveto ja lyhyempi liikerata ;)

      Poista
    2. Eikun satku vaan, eli älä huolestu :D

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.