Sidor

14.6.2015

Tuleeko lihaksikas kroppa ilmaiseksi?

Heippa :)
Ulkona sataa, istun kotona juomassa kolmas kuppi kahvia tänään ja Fun Lightia. Kuuntelen musiikkia ja hakkaan konetta. Perus päivä siis :) Masu on täynnä ruokaa ja takana on sekä intervallitreeni aamulla että kunnon olkapää- ja rintatreeni. Aika jees :)

Ystäväni Minna Ahmosaari tuli tänne Tampereelle eilen ja lähteee huomenna kotiin. Minna innostui ottamaan minusta kuvia aamulla kun tulin suihkusta. Hän pakotti poseramaan ja kaikkee :D Tässä tämän hetken kunto. Käykää tsekkaamassa Minnan myös touhuja :)


                    


                        


                    



                    


                   



Olen saanut paljon kommentteja siitä, että minulla on leveä selkä, isot olkapäät ja jäätävä peppu sekä reidet. On siinä jotain mutta voin kyllä kertoa, että ilmaiseksi en ole saanut niitä. Olen ihan oikeasti tehnyt töitä niiden eteen. Mitään en ole saanut ilmaiseksi. Ja omasta mielestä pitää tulla reilusti lihasta vielä. Minulla on vasta kolme vuotta tavoitteellista salitreeniä takana. Tämä on minun mittapuulla todella lyhyt aika. Olen pitkäjänteinen luonteeltani enkä hae nopeita tuloksia.

Laitetaan muistutukseksi kuva tänne miltä näytin 2010 kun panostin kestävyyslajeihin. Lihasta ei ollut paljon ja olen joutunut paukuttamaan hiton kovaa salilla, syömään sekä uskomaan siihen, että kehoni muuttu. Pitkäjänteisyys, tavoitteellisuus sekä usko omaan tekemiseen ja tietty hyvä valmentaja :)






Olen urheilut liki koko elämänä. Kilpailut telinevoimistelussa ja tehnyt lihaskuntotreeniä lapsesta saakkaa. Lisäksi monipuolisesti muuta urheiua. En siis ole mikään elämäntapamuutos fitnessurheilija. Urheilu ja puhdas ruoka on ollut osa elämäni hyvin kauan. Fitness tai bodailu on luonnollinen jatke tälle. Kehoni on tottunut kovaan rasitukseen, se palautuu hyvin ja kestää melko paljon. Olen myös oppinut kuuntelemaan kehoa vuosien varrella. Tämä on ollut minun pahin kompastuskivi. Treeninarkkari kun olen vedän herkästi yli mutta nykyään osaan ottaa ekstra lepoa ja höllätä kun pitää :)  Pakko on koska muuten mennään metsään ja lujaa :D

Eilinen meni minun osalta aamuaerobisen, kehonhuollon sekä levon merkeissä. Nyt dieetillä pitää olla erityisen tarkka kehonhuollon ja levon kanssa. Olen aina ollut todella tarkka kehonhuollon suhteen, panostanut venyttelyyn, rullailuun sekä säännöllseen urheilhierontaan. Lisäksi teen paljon avaavia liikkeitä esim kepin avulla sekä joogatyyppisiä liikesarjoja jotka pitävät kalvoketjut auki :) Moni sanoo, että "pitäisi venytellä enemään mutta ei saa tehty". Voi voi :D Jos ei tee niin saa kyllä kärsiä seuraamuksista :) Ainakin minun keho vaatii huoltoa. Mitä enemmän ja kovempaa trneeniä niin sitä enemmän kehoa pitää huoltaa. Näin se menee ja se on yhtä tärkeä kuin tavoitteellinen treeni. Tyhmä jättää väliin ;)







Me käytiin Minnan kanssa kaupassa eiulen. Homma lähti hieman lapasesta :D Sain nimittäin aivan järjettömän hyvän idean kun näin Lidlin jäätelömainos. Piti ottaa fitnesskuvat sen kanssa :) Meillä oli nimittäin sattumalta saman väriset vaatteet päällä. 






Ilta meni höpötellessä ja aamulla nukuin pommi :D No ei se haittaa. Hyvä vaan että saa nukuttu ja  heräsin silti klo 06.30. Siitä sitten aminohapot naamaan ja tekemään spurtteja. Minna tuli mukaan ja vedettiin kunnon sykennostotreeni. Siitä saa buustattu aineenvaihdunta kunnolla ja voin kertoa että hiki virtaa vaikka takana on useampi dieettiviikkoa. Aineenvaihdunta pelaa hyvin :) 30 min ulkona ja 14 kovaa noin 20 sek pituisia spurtteja. 

Aamupalani on aika köyhä tällä hetkellä. Raikkaria, hitosti suolaa, öljyä ja muutama hassu mansikka. Rasva-aineenvaihdunta pysyy vilkkaana sen jälkeen ja body tiivistyy joten ei se haittaa vaikka pää on ajoittain hieman hidas. Voin nimittäin kertoa, että kyllä minulla painaa askel joskus silloin tällöin. Varsinkin nyt huomaan sen kun hiilareita tulee tasan kerran päivässä, treenin jälkeen ja miinuspäiviä on kolme putkeen jonka jälkeen tulee "plussa"päivä. Salitreenejä on 5 viikkotasolla, aerobisia 5 ja sen päälle tietty normaali elämä, kehonhuoltoa työt ym. En kuitenkaan valita, tämä sopii minulle hyvin ja nautin siitä. Olen nuorempana tottunut siihen, että ruokaa on vähän ja treenejä jäätävän paljon. Tämä on siis tuttua siinä mielesseä. Samoja tuntemuksia kehossa johtuen siitä, että energia tulee vähemmän kuin mikä kulutus on. Tätä se on, dieettaaminen ja pakko sanoa vielä sen, että pääsen todella helpolla :) En ole kehonrakentaja, minulla ei tarvitse olla niin alhaiset rasvat enkä kilpaile painoluokkalajissa. Kaikki on aina suhteellista ja minulla on todella helpooa verrattuna muihin :) Toki kovin rutistus on vielä edessä mutta ei se haittaa, silloin näkee mitä tästä kropasta saadaan irti :D Kaikkeni teen ja rokki on kova.

 Sporttimekalta tuli ihana uusi t-paita :) Piti tietty poseraa senkin kanssa ;)





Ja hei murut, olen tehnyt uusi fb urheilijasivu (Dea Henrikson, IFBB, Figure). Käykää tykkäämässä, seuraamassa ja tukemassa minun touhuja siellä! Postan sinne juttuja ja kuvia. Lisäksi löydätte minut instasta dea.henrikson :) 

Minulla on kuvauskeikka tiistaina. Lähden Helsinkiin asti tapamaan Mikko Säteriä. Mikolla on huikea portfolio ja on ottanut mielettömän upeita kuvia. Oon niin liekeissä. Sain käsky ottaa mukaan: poseöljyä/babyöljyä, koruja ja löysyiä vaatteita joita voi helposti pukea päällse sekä ottaa pois. Lisäksi on urheiluvaatekielto :D Katsotaan mitä tästäkin tulee kun päästään hommiin. Suunnitelma on ottaa photoja ulkona jos on hyvät kelit. Ajetaan hieman ympäri Helsinkiä ja tsekataan muutama kuvauspaikkaa. 

Niin juu, otan vielä valmennettavia mukaan tiimiin :) Laittakaa koodia mikäli haluatte saada ammattitaitoista valmennusta, saada kroppa kuntoon jne. Panostan jokaiseen valmennettavaan ja nyt puhutaan henkilökohtaisesta valmennuksesta :) deahenr@gmail.com tai dea@thundertrainingnutrition.com. Valmennusket onnistuvat paikkakunnasta riippumatta, suomaksei, ruotsiksi sekä englanniksi. Rohkeasti koodia vaan!!!!

Löysin muuten vanhat kuntokuvat. On tässä tullut hieman kehitystä. Paino ekassa kuvassarjassa noin 70kg ja tokassa 76kg. Eteenpäin mennään ja lujaa!!!







Ihanaa sunnuntai iltaa teille!!!! 

Laitetaan lopuski vielä todiste siitä, että minulla on ajoittain elämä treenien ulkopuolella. Käytiin nimittäin Hannan kanssa ulkona perjantaina :D Oli jopa korkkarit ja käytiin kahdella terassilla :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.